Jaaroverzicht groep 8 deel 3

Geplaatst op zondag 3 juli 2016

Mei 2016atletiek

Op de atletiekbaan zijn de kinderen de strijd aangegaan met elkaar en andere leerlingen uit groep 7. Het weer zat die dag mee en ook de inzet van de bege20160510_110100leiders, leerkrachten, ouders en leerlingen van de SGL, zorgden ervoor dat we terug kunnen kijken op een geslaagde dag.

Juni 2016

Kamp Vlieland20160614_075412[1]

De weersvoorspellingen waren niet gunstig echter goedgemutst is groep 8, dinsdag 14 juni, in alle vroegte vertrokken naar Vlieland. Op de boot werden de eerste zeehonden gespot en bij aankomst op de camping was het kamp al snel op orde. Het thema was dit jaar Harry Potter en het eerste spel was daarom verstoppertje wat die dag is omgetoverd tot het spel  ‘Wegisweg’,  bekend van de Harry Potterboeken.  Na de lunch zijn we naar he20160614_211312[1]t strand gegaan en terwijl wij heerlijk op het strand lagen kwamen de appjes binnen met foto’s van natte straten in Lelystad. Kortom we zaten die dagen qua weer op de goede plek en gedurende het kamp heeft de zon volop geschenen. De nachten waren kort en koud, het eten lekker en de activiteiten gezellig. Het kamp is afgesloten met een barbecue en een mooi verhaal op het strand. Groep 8 kan terugkijken op een geslaagd kamp.

Terug van het kamp heeft groep 8 niet stilge20160628_113207[1]zeten. Zij zijn direct daarna lege flessen gaan verzamelen en hebben een carwash georganiseerd voor het KWF kankerfonds. De actie heeft €220,– opgebracht.

Juli 2016

Groep 8 is nog torenhoogdruk aan het oefenen om straks op 12 juli de musical ‘torenhoog’ op te voeren.

Zij doen dit ’s middags voor de kinderen van groep 3 t/m 7 en ’s avonds voor de ouders en belangstellende. Op woensdag 13 juli zit de basisschooltijd er voor de huidige groep 8 erop en kunnen ze genieten van hun welverdiende vakantie.